LillaFrökenTheo skriver

Om vad än som kommer i min väg .

U-sväng.

Kategori: Dikter

Jag skriker och sparkar, spottar och bits.
Jag skriker "Se mej, Hör mej, Känn mej!" Men helt utan nån vits.
Mitt inre är i uppror, som en okontrollerbar orkan.
Jag vill se KAOSET i lugnet, och i anarkismens takter dansa utav bara fan.
Mitt hjärta har rätt rytm, och blodet är melodin.
För jag är en människa och ingen jävla psykad mediamaskin.
så bjud mej på ditt blod och låt mej känna hur människan smakar
Och raring, låt mej kyssa dej i nacken tills du vaknar.
Fastän du vet att jag inte är Barbie eller hennes snygga vän,
mumlar du halvt i sömnen; "älskling, kyss mej med dina mjuka läppar igen."
Med ett leende på mina läppar och tårar som rullar på min kind,
smälter jag och min inre orkan mjuknar till en varm vind.
Min orkan kan vänta, en annan dag slår den över.
Men inte nu.
Nu är det bara Dej jag behöver,
Du. Du. Du !


Fråga mej inte, jag var bara tvungen att få det ur mej. Och kompis, hösten är här.

/ ä.

Kommentarer

  • simon säger:

    hösten suger, fin text

    2007-09-02 | 22:12:19
  • linda säger:

    oj den var fin =) tänk om jag också kunde skriva så bra hihiiii !

    2007-09-03 | 19:58:11
    Bloggadress: http://lmls.blogg.se
  • johan säger:

    Bra skit! Man måste få ut det så.. nu blir det mörka tider.

    2007-09-03 | 23:17:12
    Bloggadress: http://slutstadium.wordpress.com
  • waern säger:

    Chaos is a friend of mine

    2007-09-04 | 07:43:54
  • micke säger:

    hur bra som helst keep up the good work:)

    2007-11-21 | 20:18:06

Kommentera inlägget här: