LillaFrökenTheo skriver

Om vad än som kommer i min väg .

Första rapporten från London..

Kategori: Allmänt

Ja gudars, var ska man börja? Att jag jobbar på en restaurang som typ ser ut som en satanistbar när man kliver in? Eller att jag i detta nu sitter och försöker hitta boende i en stad jag så brutalt verkligen inte hittar nåt alls i? Eller ännu bättre, att jag var ute med min nuvarande flatmate och kollega Cornelia i lördags på en bar/dansställe där man också kunde bada i en bar för 1 pund? Jojemen, visst slängde vi oss i.
Ni kanske nu förstår varför jag har lite svårt att få grepp om saker och ting, och jag förstår nog inte helt och fullt vad som händer, att jag faktiskt är här. Inte för att jag inte trivs, det är mycket spännande, allting faktiskt. Jag tror bara inte jag förstår det riktigt.
Anyway, för att förklara saker lite närmre, så jobbar jag på en hårdrock/rockabilly.restaurang och bar. Där ALLT innehåller vitlök. Vitlökskaffe, vitlöksshots, vitlök i efterrätterna.. Det är intressant. Och lärorikt, eftersom köket faktiskt gör all mat från scratch. I like, så jag kommer absolut lära mej mycket som kock. Och ja, folket som jobbar där är riktigt trevliga. Och konstiga. Åter igen, I like.

Tyvärr hinner jag inte dra hela pool-historien här och nu, måste slänga mej in i duschen innan jag springer iväg till dubbeldäckaren som tar mej till jobbet. (Måste dock kommentera det, jag har antagligen fått alldeles för höga förhoppningar från svenska turister, som tycker det är s.k. "häftigt" att åka dubbeldäckare. Ärligt talat, det är en buss, och du sitter lite högre än vanligt. Fattar inte vad skillnaden är mer, menmen..)

Ska försöka få med lite mera roligt som hänt nästa gång. Till dess: Simma lugnt.

Love.

Kommentarer

  • Pinnen säger:

    Åhhh va det låter kul! håll mig uppdaterad :D

    2010-03-10 | 09:34:10

Kommentera inlägget här: