LillaFrökenTheo skriver

Om vad än som kommer i min väg .

Sverige, hostel, Subway och lagenhetsletande.

Kategori: Allmänt

Jahaja..Kanns som om jag har tillrackligt att skriva om for att sla bibeln i ord, men ska forsoka att korta ner det..
Var nyligen i Sverige, mycket trevligt so to speak. Finns val smatjaffs att beratta, men det viktigaste ar: MIN FAMILJ AR BAST ! Sa det sa.
Och bor aterigen pa hostel, orkade inte bo kvar dar jag bodde, bara ett ackligt litet ghetto. Sa nu ar det Piccadilly Hostel igen, sweet. Och relaterat om det ska jag nu dra 2 historier som har paraleller, och jag borjar angaende hostelet.

Igenkand i London del 1:
Bodde ju som sagt pa detta hostel for ca 5 manader sen, och ar nu tillbaka. Pratade ganska mycket med snubbarna som jobbade har, men inser ju ocksa att de jobbar pa ett hostel med 300 nya gaster varje dag, sa forvantade mej inte direkt nat kungligt mottagande nar jag nu flyttade in igen.
Men, johomensan ! Andra kvallen jag vandrade in dar satt en rumansk kille i receptionen jag snackat med forut. Det forsta han sager ar: Hi there. How was your day ? What food did you cook today at work? Snacka om att jag var forvanad. Och imponerad. Nasta fraga var: Your lippiercing is new, right ? You didn't have it last time.
 Snacka om bra ansiktsminne ?! Galet imponerande.

 

Igenkand i London del 2:
Som ni sakert har forstatt sa dricker man ganska bra i det har landet (okej, vi pa jobbet kanske ar lite extrema ibland). Men iallafall, sa har vi Sofia pa jobbet som alltid blir fullast (hon blir Rakan pa fyllan, p.g.a. fylleogon.) Vi brukar darfor efter utgang ga  till Subway pa Tottenham Crt Road, for att fa henne (och mej nar det behovs) att ata lite och bli mindre onyktra. (Det ar alltsa dar vi lagger vara sista ihopskramlade drickspengar) Detta har nu hant naagra ganger. Sa nar vi kliver in dar i sondagnatt, hon mycket full, jag  mycket nykter (!), vander sej killarna pa subway om, kollar pa oss, och skriker (pekandes pa Sofia) : She will have a tuna with wheatbread!! Halvskamset gar vi fram till disken och sager att ja, jo, det ska hon ju.. Sen sager jag att det ar synd att de inte har min favorit langre. Utan att blinka svarar en av dom : Don't worry dear, you chicken temptation will be back in 2 weeks. Jaha, sa dom visste tydligen min favvo ocksa. Attans.  Nar vi sen star och vantar pa att fa betala, skamtar jag och Sofia om att vi borde fa mangdrabatt dar numera. Och nar vi ska betala ? Det kostar sammanlagt 14.75 (eller nat), men killen i kassan bara skrattar och sager att £10 racker.
Fort som fanken tar vi vara mackor och kubbar ut med rodnande kinder, halvskammiga leenden, tomma fickor och nast intill annu tommare (?) magar. Naja, kul var det iaf. Lite.

Har nu suttit i 5 timmar och letat lagenhet. Ska forhoppningsvis kolla pa nagra imorrn. Snalla ge mej ett hem !?!?

Ahajaja, det blir nog bra.
Sov gott.
X

Kommentarer


Kommentera inlägget här: