LillaFrökenTheo skriver

Om vad än som kommer i min väg .

Bakslag ?

Kategori: Allmänt

Är jag enbart en jäkla chicken eller vad är det som händer ? Jag ska vara helt och totalt ärlig nu: Jag älskar inte London, inte ännu iallafall. Förhoppningsvis kommer väl det med tiden, men tyvärr så känns det bara.. fel just nu. Obehagligt. Svårt att förklara, men precis som om jag inte borde vara här. Kanske är det bara den vanliga och trditionella hemlängtan som kommer smygande, jag vet inte. Just nu känns det jobbigt i vilket fall.
Sen borde jag ju faktiskt inte klaga, jag är i en helt awsome stad, bor hos en jobbarkompis som är sjukt trevlig (Cornelia) och två andra flatmates som heter Fransesca och Ina. Igår åt jag och Cornelia hämt-mat och lagade en helt suverän mangopaj. Jag har ett jobb. Varför grina? Äh, det blir förhoppningsvis bättre.
Vill ändå att ni alla där hemma ska veta att jag saknar er något så fruktansvärt mycket, och har faktiskt tvivel på om jag ska vara kvar. Menmen..

Nu måste jag göra mej iordning, ska fixa ett engelskt mobilnr och lite annat tjaffs innan jobbet.
Saknar er där hemma !
Love.

Kommentarer

  • Pia säger:

    Eliiiin!!!! Nu lyssnar du på din visa kusin... Bli där du är och ta chansen, det kommer att bli många tårar av hemlängtan, men det roliga kommer att överväga! puss och kram

    2010-03-11 | 14:31:31
  • Jennie säger:

    Jag håller verkligen med min syster. Jag åkte till Asien i 3 månader, längtade hem så det var helt sjukt. Vet att jag skrev i min dagbok: -Vem kom på den här dåliga iden att åka till Thailand och dessutom vara borta i 3 långa månader???



    Jag längtade verkligen hem, hade pojkvännen hemma, gillade inte alls maten och kunde knappt göra mig förstådd. Det var jättejobbigt och vi försökte ändra flygbiljetten för att komma hem tidigare, blev helt förtvivlad när det inte gick.

    Sedan gick det över, efter 3-4 veckor släppte allt och det blev så bra, ville knappt åka hem när tiden för hemresan var, helt klart bland den bästa tiden i mitt liv, hade det så bra och det var hur roligt som helst. Visst kom det lite stunder av hemlängtan då och då, men man visste ju att jag ska ju inte vara här för alltid, bäst att passa på att utforska världen.



    Jag hoppas verkligen att du stannar, tror bara att den första tiden är jobbigast innan du har vant dig vid London, hoppas att allt går bra och var rädd om dig!



    Massor aV KRAMAR från din gamla kusin

    2010-03-11 | 21:13:30
  • Matilda säger:

    jag hoppas verkligen att du är kvar när jag kommer ner! Och du, om du vill ha hjälp att fixa iodning designen på bloggen så kan jag hjälpa till.

    2010-03-12 | 10:58:45
    Bloggadress: http://snarthalvelva.blogg.se/

Kommentera inlägget här: