LillaFrökenTheo skriver

Om vad än som kommer i min väg .

Vi är generationen som matas med media.

Kategori: VardagsFilosofi.

Checka nyss in på aftonbladet.se för att hålla mej uppdaterad. Usch, aftonbladet är min källa? Nej, men jag var på läshumör, och ännu mera på I-landsproblem - & kritik-humör. I stället för att ta upp all uppståndelse och gratis PR Reinfeldt fått, tänker jag diskutera Ola Svensson. Ni vet, "Idol-Ola", "Snygg-Ola".. bla, bla.. Som sagt, jag vill mest spy lite galla på honom, ty jag är för trött för djupa diskussioner. Eftersom Molly Sandéns syster ikväll vann barneurovision (OJ VILKEN SKRÄLL ! Not. ) fanns på aftonbladet en flik där man kunde höra denna skönsjungande storasyster och just OlaDenSnygga sjunga duett ( som de tydligen hade framfört i tv..) Och helt ärligt, detta är egentligen inte Olas fel alls, han är bara en i mängden av "dom" jag vill håna och han blev mitt praktexempel. Hur otroligt mycket han säljer sej. I denna "video" står Molly och Ola vid en mick, båda askalas stylade, Molly - oskyldigt snygg, fortfarande lite rara rosiga kinder. Ola däremot - "Sexig" blick och spänniga muskler. Äh, screw it .  
Jag blir så förbaskad på allt billigt, plastigt, tillgjord, fake... Where is the real shit !? Helt ärligt, var tog det enkla, sanna och ärliga vägen ? Visst, jag tycker att Ola är snygg, fine. Men hans röst? Inget hallelujah moment  där inte.  Länge leve Winnerbäck och kent ( och ALLA andra grupper jag lyssnar på). Blö säger många, men vet ni vad? I don't give a shit. För mej är texterna fantastiska, det finns tankar bakom det, allt är inte bara en massindustri för att ha pengar. Nej, när jag ändå är igång, Idol, ni är bara en dålig kopia av Top Model, men försöker intala oss tittare att ni faktiskt söker människor med talang. Ja, det är nog program som Idol jag vill komma åt. Fuck it. Så nej, jag vill inte spy över Ola, han är säkert en hyvens kille. Jag är bara så trött på folk som låtsas vara nån dom inte är, och som ändrar sej p.g.a. dessa små galna, hemska, förvridna och hypnotiserade lappar som ska kallas pengar. Tvi vale.
Det kanske blev nåt bra ord sagt ändå.
 Tack till er som tog er tid. God natt Sverige. / ä.

Kommentarer

  • simon säger:

    Det är sant, jag tycker texterna i kent winnerbäck what so ever är bra, men det är det musikaliska som inte tilltalar mig, så jag säger inte blä till texterna utan till musikstilen, På tal om Idol dålig kopia till Top Model, hur kan man vara en dålig kopia på något som redan är sämst? / simon

    2007-09-01 | 00:12:04
  • waern säger:

    Men att Kato har makten, ja det kan vi tamejfan ändra på!

    2007-09-02 | 18:21:56
    Bloggadress: http://matkjakt.blogg.se/
  • Ville, säger:

    Mjo jag hatar allt som skapats inom musiken i syfte för . Därför älskar jag just metal scenen inom musiken, bara titta på ursprungliga Metallica från "Kill 'Em All" skivan eller läsa texterna från låtarna i "Black Album" eller "Master of Puppets". Det ÄR äkta saker. Och alla som sågar dem vet lika lite som de som sågar typ Winnerbäck, både och är genialiskt!

    2007-09-08 | 14:46:49

Kommentera inlägget här: